RC review: Štěstí na dosah

15. prosince 2013 v 15:45 | ewril13 |  Rezence knih
Největší obrázek výrobku Štěstí na dosahAutor: Irena Petříková
Název: štěstí na dosah
Počet stran: 224
Vydavatelství: Fragment
Hodnocení: 3,5/10
Ireně se splní přání - společně se dvěma kamarádkami odlétá na prázdniny do vysněného Londýna. Města, ve kterém září spousta hvězd nejen na nebi… Irena v něm prožije svůj sen, lásku i smutek. Najde však i svoje štěstí?
Také jste někdy snily o klukovi z plakátu? Co byste dělaly, kdyby stál najednou před vámi?

Pokud hledáte něco u čeho na chvíli zcela vypnete doporučím Vám tuto knihu. Příběh je sice napsán slohem desetiletého dítěte a některé dialogy zní jako by se nebavily sedmnáctiletí lidé ale desetiletí, postavy jsou zcela nevyvinuté a nepopsané a jediná postava která je v knize vykreslována je naprosto "božská a krásná" je Irenka která nejspíš zapomněla jak se nechovat jako naprostá husa a co je to mozek. Ale přesně u takovéhlé naprosté slohově nehodnotné práci si člověk pořádně odpočine. Stránky po sobě ubíhají jedna za druhou a není čas nad příběhem přemýšlet dokud nedočtete.

Co se týče samotných postav, rozhodně by se v takovéto situaci členové slavné chlapecké skupiny nechovali a rozhodně ne samotný pán Harry Stiles. Celý příběh působí tolik nereálně a kýčově že by se i člověk divil že je tohle možné vydat. Ano, postavy jsou si podobné jako mák máku a o to horší to je, když jeden okamžik odvypráví deset Irenčiných kamarádek po sobě. Celá kniha je ve formě deníku a o to horší bylo mé hodnocení, jelikož se knihy ve formě deníků a do toho fan-fiction nevydávají bylo těžké rozhodnout jak knihu hodnotit.

Závěr knihy nezklamal a ani nepotěšil. Neskončil jako očekávaný a trapný happy-end který rády tyto slečny ve svých příbězích používají ale ani nijak pozitivně. Byla jsem v celku ráda že příběh končí podle samotné autorky tolik dramaticky ale mohla s tou dramatičností dost ubrat. Protože tolik dramatyčnosti do posledních deseti stránek nacpat už ani nemohla, jelikož jsem se místo slzení musela dusit smíchy nad přímo dramatickým koncem který ani dramatický nebil. Na druhou stranu je ale vidět že se autorka rozhodla použít na chvíli mozek, který ovšem ale hned vypnula když ji napadlo že to celé skončí tolik dramaticky. Na konec se ale stejně rychle, co nejrychleji vrátíme do současnosti a samotnou autorku probudí ze snu ve vlaku sympatický mladík který je až neuvěřitelně milý a podobný panu Harrymu Stilesovi. Co tohle je?! Prostě autorka do knihy nacpala dva konce které nejsou povedené.

Autorka by se měla navíc rozhodnout pro jakou věkovou skupinu chce psát. Sloh kterým je kniha napsaná odpovídá slohu desetiletého děvčete, ale kdybych chtěla knihu doporučit desetiletému dítěti, musela bych z knihy vynechat sprostá slova která se tam vyskytují a především sex, na který tam pořád někdo myslí! Jenže pro starší čtenáře 13, 15+ tomuhle příběhu prostě nepřijdou na vkus.
Na konec abych recenzi nekončila tolik negativně vyzvednu několik pěkných postřehů. U knihy vypnete, odpočinete si a na rozdíl od jiných knih je to čtivé. Ano čtivé já to přečetla za 2 hodiny v kuse. Navíc autorka napsala něco kde se konečně také nevyskytuje milostný trojúhelník ale i tak bohužel kniha není ani průměrná.

Budu doufat že pokud ještě někdy něco autorka napíše, polepší se alespoň na tolik, že příběh bude aspoň průměrný…

TÍMTO DĚKUJI NAKLADATELSTVÍ FRAGMENT ZA ZASLÁNÍ RECENZNÍHO VÝTISKU!

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.