RC Review: Mráz

4. února 2014 v 14:19 | Ewril |  Rezence knih
Největší obrázek výrobku James Hayman – MrázAutor: James Hayman
Název: Mráz
Počet stran: 318
Vydavatelství: Fragment
Hodnocení: 8,5/10
Atraktivní a ctižádostivá právnička se chce stát partnerkou v prestižní advokátní firmě v Nové Anglii. Jedné mrazivé noci je však její mrtvé tělo nalezeno v kufru auta nahé a na kost zmrzlé. Případ přebírá detektiv z oddělení vražd Michael McCabe a hned začíná s vyšetřováním. Kdo by mohl chtít ublížit krásné a inteligentní ženě? Ve chvíli, kdy zmizí i jediná svědkyně zločinu, začínají na povrch vyplouvat okolnosti ze života zavražděné právničky. Podaří se detektivovi včas odhalit vraha a vyřešit případ? Proč musela zmizet svědkyně?

Kniha Mráz je jednou z nejlepších knih co jsem za tento rok četla. Autor má velice dobré podání textu, kvalitní a zároveň když se do knihy začtete Vám řádky utíkají před očima, kniha je tedy svým způsobem i čtivá. Hayman nám podává skvěle propracovaný příběh který má nejen zajímavý úvod do děje, mistrnou zápletku ale také i přesvědčivé vyvrcholení a napínavý závěr. Celá kniha je napsána stylem z pohledů několika lidí, především hlavní postavy detektiva (komisaře) Michaela McCaba. V několika úvodních kapitolách se seznámíme i s mladou obětí a nechybí ani kapitoly které vypráví samotná tajuplná svědkyně vraždy. Samotný nápad příběhu má sám od sebe už velký potenciál, protože mrazivá zima která nás doprovází celou knihu je opravdu taková až Vám bude po zádech přebíhat mráz. Samotný Hayman nám ukazuje, že sloučení kvalitního textu a dobré myšlenky se kniha stane silným dobrým příběhem a čtenář si do poslední stránky není zcela jist kdo je tajuplný vrah. V knize navíc nechybí ani akce a několik momentů ze zákulisí detektivů.

Co se týče překladu s ním jsem zcela spokojena až na několik menších gramatických chyb nebo překlepů ale to se samozřejmě stává a v knize to vidím každý den. Myslím že paní překladatelka odvedla kus dobré práce a ta se na příběhu hodně podepisuje.

Celkově, celou knihu hodnotím jako hodně povedenou a musela jsem ji číst po kouskách protože takhle dobře napsaný příběh je škoda hned přečíst. Ráda bych Vám tento skvělí román doporučila k chladným únorovým večerům. Sama se už nehorázně těším na další knihu z pera tohodle mistrného autora.

Knize uděluji 8,5/10 v rámci žánru.

Tímto děkuji nakladatelství FRAGMENT za zaslání recenzního výtisku!

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.